Omfanget av beregninger (grenser for objekter som skal inkluderes i utslippsberegninger) defineres av prosjektets fysiske grenser. Med dette menes alt som fysisk planlegges i forbindelse med prosjektet, typisk innenfor (planlagt) regulert areal. Objekter som ikke berøres innenfor regulert areal utelates fra beregningene (eller rapporteres i modul D konsekvenser utover systemgrensen).
For myrområder gjelder særskilte vurderinger, se kap 3.6.2.
Transport av materialer (A4) i forbindelse med prosjektet skal inkluderes fra og med produksjonssted til prosjektets lokalisering. Se kapittel 2.5 for beskrivelse av standard transportavstander.
Transport av masser (A5) i forbindelse med prosjektet skal inkludere transporten til og fra mellomlager, lagringsplass, deponi og andre aktuelle steder.
Bygging av midlertidige veier, midlertidige gangbruer, stilas, forskaling, produksjon av brakker og alle andre ressurser som forbrukes i forbindelse med prosjektet og byggefasen, skal i utgangspunktet inkluderes i modul A1-A4 (hvis dette blir en del av ferdig prosjekt) og A5 (hvis dette kun benyttes i byggefasen). Det må gjøres en vurdering av antatt/forventet bidrag til total klimapåvirkning, og utelate det som er forventet å ha liten påvirkning på totale utslipp basert på cut-off kriterier som beskrevet i kapittel 2.2.4. For eksempel kan det antas at produksjon av brakkerigger som er ombrukt fra tidligere prosjekt og som kan ombrukes videre er innenfor cut-off kriterier og kan da utelates. Energibruk til drift av brakkerigger bør likevel inkluderes i A5.
Se kapittel 2.3.8 for regneregler ved ombruk av materialer og komponenter i anleggsfasen.
Transport i bruksfasen (B8) skal som utgangspunkt inkluderes, og alltid i de tilfeller hvor geometrien (horisontalgeometri, vertikalgeometri og fartsgrense) ikke er låst. Kun for beregninger hvor utslipp fra transport åpenbart ikke har betydning, bør dette kunne neglisjeres.